lauantai 23. helmikuuta 2013

BuffaloKing

21.2 Torstai...

Telipaketti oli valmis eiliseltä.. Aamulla työnnettiin telipaketti alle ja laskettiin kone päälle.
Pultit ensin kiinni ja sitten jarrujen letkut paikalleen. Kone käyntiin ja takavedon vapautus päälle, että saa kardaanin pyöräytettyä kohdilleen. Se oli siltä osin selvä vain suojat ja pohjapanssari paikalleen. Buffalo vuoti edestä jostain ja selvisi, että nosturipumpun stefa oli syynä. Pumppun pultit irti ja siirtää pumppua sen verran ulos että saa rattaan pois ja päätylevyn. Martinin pyynnöstä Tuomas lähti tekemään listaa tiivisteistä jotka kuuluu H73 kouran venttiilipöytään. Jesse asensi Marion kanssa pumpun takaisin, eikä vuotoja enää ollut.

Bogie complect was ready for yesterday .. In the morning pushed bogie under machine and drop the machine on. Bolts first and then onto the brake hoses in place. Engine running and the release rear cardan beacause its easyer to connect cardan in differential. Only the base armor and shields in place. Buffalo leaked from the front somewhere, and it was seal of crane pump. Pump bolts off and move the pump out so much that you get out plate. Martin's request, Tuomas went on to make a list that includes seals in H73 harvester head valve table. Jesse and Mario installed pump back in, and no leaks were not found.


22.2 Perjantai

BuffaloKing oli periaatteessa valmis, mutta siitä piti tarkistaa paineet ja tehdä final check. Paineet olivat vähän sinne ja tänne, mutta säädettiin ne kohdilleen. Lopputarkastusta tehdessä Tuomas huomasi, että jakolaatikossa ei ollut öljyä. Jesse laski kaikki öljyt pois jakolaatikosta, mitään vakavaa ei ollut. Uudet öljyt sisälle ja kone ajettiin ulos. Ei mennyt kuin puolituntia niin Mario sanoi, että kone takaisin sisälle ja siihen tehdään vielä öljyhuolto. Teleistä,perästä ja moottorista öljyt yksi valumaan.

Buffalo King was prepared, in principle, but had to check the pressure and make a final check. The pressures were a little here and there, but we adjust them. In Final check Tuomas noticed that in the transfer box did not have oil. Jesse take of oil in the transfer box, nothing serious had. New oil into transfer box and Buffalo was driven out. It was only half hour and Mario said that the machine back in, we have to do oil service. Bogies, front diffetential and motor to leak for the night.

23.1 Lauantai
Öljyhuolto jatkui. Suodattimien vaihtoa ja öljyt sisään. Kolmen tunnin työpäivä on kyllä melko lyhyt, ei siinä kaikkea ehtinyt. Maanantai jatkuu.. Viikonlopun viettoon --> 

Oil service continues. Change filters and new oils in. Three hours working day is quite short... Continues in Monday..


Adiooooos!


Jesse y Tuomas


Paysandu, Uruguay

2 kommenttia:

  1. Checklists are important when you do maintenance Works . You have to be sure that Everything is done . There is a lot of filters and rooms for oil and of course you do not have to chance to forget anything. Also is good to have skills to do partlists. It makes your work easier when you have correct parts before you start to do repairs. Well done boys, once again. I hope you have interesting last week in Uruguay!

    VastaaPoista
  2. Hola Jesse y Tuomas!
    Terveiset Ylä-Savon ammattiopiston markkinoinnista!
    Meillä täällä kotisuomessa alkoi yhteishaku tänään. Seuraamme mielenkiinnolla teidän työssäoppimista siellä kaukana eksoottisessa Uruguayssa!
    Pieni pyyntö olis: voitteko muokata Blogin nimeä Ponsse Urugyay ja lisätä sen alle jotain mainintaa itsestänne, selostuksen minkä alan opiskelijoita ja mistä oppilaitoksesta olette! Lisäämme yhteishakuun liittyen linkin koulun Facebook-seinälle teidän blogiinne myöhemmin tällä viikolla. Tämän vuoksi tulisi heti blogin nimen nähtyään selvitä se mitä miehiä ja millä asioilla ollaan! Kiitos paljon teille blogin pidosta!
    Terkkuja lähettää Rauni ja Panu markkinoinnista

    VastaaPoista