
Se alkoi jo toiseksi viimeinen viikko täällä etelässä.. Viileä täällä on nyt ollut ja vettä on satanut joka päivä..
18.2 Maanantai


As usual, on Monday it start slowly... The actual work we did not have. Then Tuomas get a chance to go into the forest to see what there is work, Jesse did not get that because there is still a little while underage. Tuomas went into the woods and Jesse stayed hall and cleaned motor parts and then remove axle of rear diffrential unluckily axle felt to finger on and made a deep wound. Tuomas adventurers in the woods there was 700hours drived Elephant, English was asked, because of good English is not spoken to anyone ... Tuomas came back, mechanics told that Jesse had an accident. The front yard was an ambulance where Jesse was. In finger became two stitches .. End of the day we take of the old bearing bottoms and was expected to start if you would pile up in the differential.

Vihdoin ja viimein aloimme kasata BuffaloKingin perää joka silloin alussa purettiin. Uutta laakeria paikalleen ja liimaa. Kun perä oli kasassa, välysten säätö ja mittaus. Perä oli valmiina asennusta varten.. Mario sanoi, että se on huomisen hommia..
At last we began to rebuild Buffalo King differential which was toke of many weeks ago. New bearings into place and glue. When differential was complete, adjust and check backlash. Differential was ready for installation .. Mario said it is job of tomorrow..

Pöydällä oleva perä odotti asennusta paikoilleen. Jarrulevyt sisälle valmiiksi ja mitsubishillä perä nostaa paikalleen. Pultteja kiinni ja toiselle puolelle sama juttu. Tässä tulee ero suomeen kun täällä ei ole nosturia niin on rakennettu kisko jossa on teline missä teli on. Helppo tapa liikuttaa koko pakettia. Kun perä oli paikallaan, alkoi kiristys... 560Nm. Mario asensi jarrut paikalleen. Perään ja telikoteloihin öljyt. Viisaasti kohdistaa napojen tyhjennysproput, että kaikki saa samaan aikaan tyhjennettyä. Jesse vaihtoi napoihin öljyt Marion kanssa. Telipaketti oli valmis alle laittoa varten, mutta se on huomisen hommia...
On the table was waiting for the installation of the outboard position. Brake discs in and lift differential with mitsubishi. Bolts on and same the other side of the same story. Here comes the difference between Finand when here is not the jack so here is build the rail is constructed with a rack. An easy way to move the whole package. When the differential was in place, the tension began to ... 560nm. Mario put brakes in place. And after oil in bogies. Wisely put drain plugs in same line. Jesse changed the oil of planetary gears with Mario. Bogie complect was prepared now just put it in Buffalo.. It's job of tomorrow..
Adios!
Jesse Rahkola y Tuomas Pesonen
Paysandu, Uruguay
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti